اولين توليد كننده تابلوهاي برقي ضدانفجار مصرفي در تاسيسات نفت و گاز كشور همچنان در مسير توسعه و پيشرفت گام برمي‌دارد.

اولين توليد كننده تابلوهاي برقي ضدانفجار مصرفي در تاسيسات نفت و گاز كشور همچنان در مسير توسعه و پيشرفت گام برمي‌دارد.

مهندس اسفنديار رحمتي مديرعامل شركت برق و تاسيسات داريان (سهامي‌خاص)، در ديدار مهندس يدالله صادقي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تاسيسات توليدي اين شركت در شهرك صنعتي نصيرآباد، به تشريح پيشينه و عملكرد اين واحد پرداخت .

شركت برق و تاسيسات داريان در سال 70 تاسيس شد و در سال 83 به عنوان نماينده شركت آلماني C E A G كه بزرگترين توليدكننده انواع جعبه تقسيم، چراغ هاي ضد انفجار، كنترل استيشن، پلاك ، سوكت و تابلوي توزيع برق ضدانفجار است پا به عرصه توليد گذاشت. اين شركت در سال 85 تصميم به توليد اين محصولات در داخل کشور گرفت و در سال 87 و پس از انجام یک پروژه تحقيقاتي، اولين نمونه از محصولات ملزومات برقي ضدانفجار توليد داخل را براي آزمايشات كيفي و اخذ تاييديه‌هاي لازم به شركت‌هاي سيراي بريتانيا و توف آلمان ارسال كرد.

تاسيسات توليدي شركت در شهرك صنعتي نصيرآباد، در زميني به مساحت چهار هزارمترمربع با حدود 850 مترمربع سوله قرار گرفته كه بر اساس طرح توسعه شركت قرار است پس از الحاق زمين مجاور، فضاي مسقف به 2هزار و500 مترمربع افزايش پيدا كند.

با اخذ تاييديه‌های لازم، ملزومات برقي ضدانفجار مصرفي در صنايع نفت و گاز كه ارزبري بالايي هم دارد در داريان ساخته شد و اين شركت به تامين كننده اصلي اين اقلام در كشور بدل گردید.

توليدات داريان علاوه بر كيفيت مناسب كه همتاي محصولات اروپايي و آمريكايي است به لحاظ قيمت بسيار مقرون‌ به صرفه‌تر است تا آن جا كه به گفته رحمتي، قيمت توليدات اين شركت نصف تا دو سوم بهاي نمونه‌هاي مشابه خارجي است.كيفيت بالا و قيمت مناسب توليدات داريان موجب شده صنايع نفت و گاز كشور از اين محصولات استقبال كرده و از آن‌ها در تمامي پروژه‌هاي داير يا در دست توسعه استفاده کنند.

به گفته نيما ناريني مدير بخش تجهيزات ضدانفجار، داريان در حال حاضر در فازهای 13 تا 24 پارس‌جنوبي حضور دارد و در حال فعالیت است. عمليات در فازهاي 15 و 16 تمام شده، در فازهاي 17 و 18 در دست اجرا است و مابقي در مرحله توليد بر اساس سفارش قرار دارد.

به گفته وی، هر فاز حدود 200 تابلوي ضدانفجاردارد كه به سرعت در دست ساخت و نصب است. در بعضي از فازها نيز ساخت كنترل استيشن و جعبه تقسيم ضد انفجار در حال انجام است.

رحمتي مديرعامل هم يادآوري کرد که براي اجراي طرح توسعه، شركت نيازمند برخورداري از تسهيلات دولتي تا سقف 3 ميليارد تومان از محل صندوق توسعه ملي است تا علاوه بر اجراي پروژه‌هاي ساختماني، ماشين‌آلات جديد هم تامين شود.

او در تشريح توانمندي‌های شركت، از ايجاد يك واحد آزمايشگاهي مدرن و راه‌اندازي واحد تحقيق و توسعه شركت (R&D) به عنوان موتور محرك توسعه در اين واحد خبر ‌داد. مهندس صادقي و هيات همراه در اين ديدار با عملكرد شركت برق و تاسيسات داريان آشنا شده و در جريان توانمندي‌ها و همچنين تنگناهاي اين واحد موفق قرار گرفتند. همچنین وعده داده شد كه براي رفع مشكل نقدينگي و اجراي طرح توسعه شركت از طريق اين سازمان پيگيري لازم به عمل آيد.

دیدگاه ها غیر فعالند